SEM & Google Ads (Adwords)

Digital annonsering med ROI

Öka din lönsamhet och ROI med genomtänkta annonser och ett helhetsgrepp på den digitala kommunikationen. Vi har över 12 års erfarenhet av Google Ads (tidigare Google Adwords), och jobbar även med Bing Ads och Matchads som ett komplement. Tillsammans med er tar vi fram den bästa lösningen utifrån både syfte och budget där vi ser över hela er webbstrategi tillsammans med betald annonsering.

Google Ads ska alltid leverera

Vi hjälper er med att skapa och driva konverterande och relevanta besökare och jobbar alltid tillsammans med er i någon form.

Hur lyckas man med sökmotormarknadsföring? Det beror såklart på vad du vill få ut av den. Det vanligaste är att företag vill få tillbaka mer än vad de spenderar. Då fokuserar vi oftast på konverteringar, att besökaren köper något eller fyller i ett formulär på din hemsida till exempel. Men det är viktigt att hemsidan speglar annonsens innehåll, för att kvaliteten på annonsen ska bli bra och kostnaden så låg som möjligt.

Google Ads, annonser eller sponsrade länkar ska alltid ska ge tillbaka något för kunden, så vi utgår från att försöka driva konverterande och relevanta klick i de annonser vi skapar. Givetvis kan man ha ett annat fokus så som branding av varumärket som vi givetvis tillämpar på kontot. Detta är faktiskt indirekt en konvertering, och ett starkt varumärke kommer leda till konverteringar över tid, och i andra kanaler om det finns.

Vi hjälper er med att skapa och driva konverterande och relevanta besökare och jobbar alltid tillsammans med er i någon form. Inget företag är för stort eller för litet, vi ser utmaningen i alltid att kunna leverera bra siffror tillbaka.

Viktigt att tänka på är att SEM inte är någon “quick fix”. Vi bör inte förvänta oss resultat redan första veckan utan det är ett långsiktigt arbete som kan ta upp till 3-4 månader innan vi verkligen ser den effekt och målsättning som vi tillsammans har satt.
Att arbeta med Google Ads, Bing och annonskampanjer är inte heller ett engångsarbete. Kontot, strukturen, kampanjer, säsonger, budgetar, sökord, branding, remarketing, tillägg etc är ett arbetssätt som ska underhållas varje vecka/månad för att nå bästa resultat. Därför sätter vi upp ett förslag på vad vi anser att det tar att underhålla kontot utefter den målsättningen som vi fått. Med andra ord kan vi jobba olika mycket för olika kunder beroende på hur stor synbarhet man faktiskt vill ha.

Vad gör vi?

Vi börjar alltid med att ställa frågor och tar fram syftet med din sökordsmarknadsföring. Sedan utgår vi mestadels från webbplatsen för att optimera ditt eller dina annonskonton och påbörjar att bygga strukturen. En bra struktur är inte helt självklart, men en bra struktur kan ge kontot diverse fördelar i framtiden.

Google Sök/Bing Ads/Matchads

Genom rätt val av annonstexter ska den som “googlar” välja att trycka på just vår annons. Vårt löpande arbete med sökannonser innefattar att arbeta med att få så många klick och konverteringar som möjligt till lägsta möjliga kostnad. Detta gör vi genom att löpande A/B-testa och optimera allt i från kampanjer, annonsgrupper och budstrategier, såväl som annonsernas rubriker, beskrivningar och sökord.

Google Display

Med Display kan vi arbeta med bildannonser och annonsera på mobilappar och olika sajter. Här arbetar vi mycket med målgruppstyrning för att annonserna ska träffa så relevant målgrupp som möjligt. Val av målgrupp, budstrategi och annonsernas utformning tillhör vårt löpande arbete och optimeras hela tiden för att få så många exponeringar, klick, och/eller konverteringar till lägsta möjliga kostnad.

Remarketing

Både när det kommer till Google Sök och Google Display så är återmarknadsföring (retargeting/remarketing) ofta ett väldigt bra och lönsamt sätt att jobba med annonseringen. Här skapar vi anpassade annonser för dem som tidigare besökt hemsidan, eller varit inne läst om en specifik tjänst/produkt. Det är sällan man tar ett beslut om köp eller bokning första gången man ser något. Det kan behöva ligga i bakhuvudet ett tag och man vill fundera lite innan man är redo att göra ett köp, därför är remarketing alltid ett kostnadseffektivt alternativ.
Jag vill veta mer

Fyll i nedanstående så återkommer vi så snart vi kan. Obligatoriska fält är markerade med en *