Sociala Medier

Contentproduktion till sociala medier

Digtory kan hjälpa ditt företag att skapa content, det vill säga innehåll i form av text, bilder och video till dina sociala medier och/eller till din hemsida. Vi kan hjälpa dig löpande, göra punktinsatser i form av kampanjcontent, skapa en contentbank var 3-6 månad eller skapa enstaka inlägg, artiklar, bilder och videos. Det är upp till dig hur du vill att vi jobbar och vet du inte vad som är bäst så tar vi fram ett skräddarsytt förslag för just ditt företag. Alla verksamheter och deras målgrupper är olika, därför finns det inga färdiga lösningar som passar alla.

Vi på Digtory kan hjälpa dig att ta fram en contentkalender genom att vi “brainstormar” fram idéer anpassat för just ditt företag.

Behöver du hjälp med att underhålla sina sociala medier? Det är vanligt att man själv inte hinner eller har kunskapen om hur man gör och vad man ska publicera. Vi på Digtory kan hjälpa dig att ta fram en contentkalender genom att vi “brainstormar” fram idéer anpassat för just ditt företag. Vi har Content Marketing i åtanke, det vill säga innehåll som är inspirerande, utbildande och/eller underhållande. Allt för att ditt företag ska nå ut till era befintliga och potentiella kunder på rätt sätt.

Vi kan sedan hjälpa er att skapa innehållet och publicera på utvalda sociala kanaler löpande. Antingen utgår vi från en befintlig content/bildbank eller så skapar vi en ny. Hur ofta vi publicerar och exakt vad som ingår kommer vi överens om med dig utifrån vad som är bäst för ditt företag, er målgrupp och era förutsättningar. Om du önskar så tar vi ett helhetsansvar för ditt företags närvaro på sociala medier så att du och dina kollegor kan fokusera på det ni är bäst på.

Policy för sociala medier

Det är ofta en fördel om ditt företag har riktlinjer att förhålla sig till när ni postar på sociala medier. Precis som i övriga verksamheten är det viktigt att skapa igenkänning genom bildspråk, profilfärger och språklig tonalitet. Många har redan en grafisk profil som följs i övriga kanaler, och den ska såklart tillämpas även på de sociala kanalerna så att de bygger bilden av ert företag. Hur man kommunicerar i sina sociala medier kan skilja sig från fall till fall, kanske vill man här ha en mer lättsam ton, eller använda mediet som en kundservice med tips och råd till exempel. Det kan även skilja sig mellan olika kanaler – LinkedIn för att bygga affärer, och Instagram för att inspirera exempelvis. Med hjälp av en tydlig policy för sociala medier kan ert varumärke stärkas ytterligare. Vi hjälper er med tips och råd kring vilka kanaler ni ska synas i, en strategi för vad ni ska posta, och att fastställa riktlinjer även för hur ni bör uttrycka er i styrdokument.

Annonsering på sociala medier

Idag finns det otroliga möjligheter med annonsering på ​Facebook​ och ​Instagram​. Det finns många sätt att målgruppsstyra annonser för att hitta relevanta personer som är intresserade av det som ditt företag erbjuder. Dessutom kan man jobba med något som kallas retargeting/remarketing (återmarknadsföring). Då har man möjlighet att nå personer som tidigare har visat intresse för ens varumärke, tjänster eller produkter. Detta ökar vanligtvis chansen till lönsam annonsering rejält,
eftersom vi människor oftast behöver bli påminda innan vi tar beslut om något. Oavsett om det är att köpa en produkt, söka ett jobb eller boka en tjänst.

Vi kan hjälpa ditt företag att få lönsam annonsering på Facebook/Instagram och vi ger dig dessutom kvitto på det. Antingen jobbar vi löpande med annonseringen eller så gör vi punktinsatser vid speciella tillfällen. Det är upp till dig! Oavsett så kan vi hjälpa dig med allt från att ta fram det material som behövs i form av texter, bilder och videos, till att lägga upp själva annonserna och optimera dem löpande. Vi jobbar med A/B-tester och löpande optimering. Allt för att dina annonser ska bli riktigt lönsamma och ge dig hög avkastning.

Om du jobbar med B2B kan annonsering på ​LinkedIn​ vara riktigt bra för dig. Här är det enkelt att “pinpointa” personer med vissa titlar, inom vissa branscher och företag. För att få lönsam annonsering behöver du ta fram ett riktigt bra material, A/B-testa olika typer av annonser och målgrupper samt jobba löpande med optimering.

På LinkedIn kan du även jobba med retargeting/remarketing. Du kan exempelvis nå dem som varit inne på din hemsida och läst om en specifik tjänst/produkt. Det är sällan man tar ett beslut om köp eller bokning första gången man ser något. Därför brukar återmarknadsföring vara riktigt lönsamt, då dessa annonser dyker upp som en påminnelse när målgruppen ofta är redo att genomföra ett köp eller annan typ av konvertering.

Jag vill veta mer

Fyll i nedanstående så återkommer vi så snart vi kan. Obligatoriska fält är markerade med en *