Utbildning Annonsering sociala medier

utbildning
Utbilda dig med
Team Digtory
Dagar
Timmar
Minuter
Nytt datum kommer inom kort

Utbildning Annonsering sociala medier är en del i en utbildningsserie men du kan välja att enbart delta i denna om du vill. Är det första gången du deltar i utbildningsserien ingår en marknad- och webbanalys skräddarsydd för din verksamhet. Detta är en öppen utbildning som vem som helst kan anmäla sig till. Du tar med dina egna projekt in i utbildningen, vilket gör att fokus kommer att bli utifrån dina behov och förutsättningar. Du kommer alltså att jobba med annonsering i sociala medier för din egen verksamhet, samtidigt som du får hjälp och lär dig.

Vi lägger upp utbildningen efter en tidsplan som passar dig.

Föreläsarna Anna och Helena visade på stor erfarenhet och stor pedagogisk förmåga under hela utbildningens gång.Jag gillade framförallt konceptet med att varva digitala föreläsningar med de individuella mötena.Under dessa möten kunde vi i lugn och ro arbeta med skarpa case som både jag och företaget hade stor nytta av.Jag kan varmt rekommendera Team Digtory!

Varför ska jag gå utbildning Annonsering sociala medier?

Är du en av dem som anser att annonsering på sociala medier inte fungerar för ditt företag? Alla kan skapa en annons på exempelvis Meta (Facebook/Instagram), det är ganska enkelt men att få det att bli lönsamt är en helt annan sak. Det krävs att du har en strategi, att du jobbar i steg, att du A/B-testar, att du utvärderar och analyserar, optimerar och skruvar på kampanjer, målgrupper och annonser. När du väl hittar den strategi som fungerar för just din verksamhet så kan du öka din försäljning rejält men det slutar så klart inte där. Det är ett pågående arbete som kräver att du både är kreativ och analytisk.

I denna utbildning fokuserar vi på annonsering på Meta (Facebook och Instagram) via Meta Ads manager samt annonsering på LinkedIn via LinkedIn Ads. Du får lära dig både hur verktygen fungerar, hur du rent praktiskt skapar kampanjer, målgrupper och annonser men också hur du ska tänka strategiskt för just din verksamhet, samt hur du analyserar och utvärderar resultatet.

Vem är kursen till för? 

Utbildningen passar både dig som är nybörjare och dig som tidigare har jobbat med annonsering på sociala medier. Anledningen till detta är att du ska jobba med din verksamhet utifrån dina behov och förutsättningar. Denna utbildning består till viss del av enskilda coachmöten, vilket gör att du kommer få hjälp var du än befinner dig. Utbildningen är alltså till både för dig som tidigare inte har jobbat alls med detta och vill förstå möjligheterna men också för dig som hållit på ett tag och vill växla upp.

Vad ingår? 

  • Inspelade föreläsningar med introduktion till annonsering på sociala medier
  • Digital workshop som vi kör live tillsammans i grupp 
  • Två enskilda digitala coachmöten skräddarsydda för din verksamhet 
  • Mallar anpassade utifrån ämnet, exempelvis kampanjstrategi
  • Tillgång till Facebookgrupp för att kunna diskutera och inspireras av varandra 
  • Oavsett vilket del i utbildningsserien du väljer så ingår alltid en marknad- och webbanalys
     
Prisuppgift

Är det första gången du deltar i en del i denna utbildningsserie så är priset 12 900 kr ex moms och då ingår en marknad- och webbanalys. Har du deltagit tidigare och fått din analys så är priset 6 900 kr ex moms. Startpunkt samt tidsplan enligt överenskommelse.

Vad är en marknad- och webbanalys?

Om det är första gången du deltar på en av utbildningarna i denna serie så ingår en marknad- och webbanalys. Detta för att du ska få en bra grund att jobba vidare utifrån. Analysen är helt anpassad för ditt företag och du kommer ha stor nytta av den oavsett om du bara deltar på en del i utbildningsserien eller om du deltar i alla delar. Analysen blir som ett styrdokument för dig som hjälper dig att utveckla din verksamhet.

Intresseanmälan

Gör en intresseanmälan nedan för en eller flera delar i utbildningsserien. Intresseanmälan är ej bindande.