Utbildning Google Ads - Hantera och optimera

utbildning
Utbilda dig med
Team Digtory
Dagar
Timmar
Minuter
Nytt datum kommer inom kort

Utbildning Google Ads – Hantera och optimera är en del i en utbildningsserie men du kan välja att enbart delta i denna om du vill. Är det första gången du deltar i utbildningsserien så ingår en marknad- och webbanalys skräddarsydd för din verksamhet. Detta är en öppen utbildning som vem som helst kan anmäla sig till. Du tar med dina egna projekt in i utbildningen, vilket gör att fokus kommer att bli utifrån dina behov och förutsättningar. Du kommer alltså att jobba med ditt eget Google Ads-konto för din verksamhet/ditt arbete.

Första tillfället för denna utbildning är med start 2021-10-12 men det enda datum du behöver boka upp i kalendern är 2021-10-19, då vi har vår gemensamma workshop. Övrigt jobbar du själv eller bokar in enskilda möten med oss enligt överenskommelse.

Utbildningen var väldigt bra och vi han gå igenom många grunder i flera olika delar under de 6 tillfällen vi hade. Det jag uppskattade mest var dels att föreläsningarna var förinspelade så att jag kunde kolla på dem när jag ville och ta det i min egen takt. Jag uppskattade också de individuella rådgivningarna efter varje tillfälle, då jag kunde fördjupa mig i de saker jag själv ville och få extra stöttning i vissa delar. Det märktes att utbildningsledarna brinner för sitt ämne, de var kunniga och mycket hjälpsamma.

Sara Daving, Telin Rekrytering & Konsult AB

Varför ska jag gå utbildning Google Ads?

Är det någon marknadsföringskanal som passar de flesta verksamheter så är det Google Ads. Dels för att de flesta människor googlar nästan dagligen och söker information om allt möjligt den vägen men också för att Google har otroligt mycket data. Det kan dessutom vara svårt att hamna högt i träffarna på de ord/termer man vill synas på när någon googlar, speciellt på samtliga som är viktiga för ens verksamhet. Annonsering via Google kan därför vara ett bra komplement. Att annonsera där kan också vara bra för att testa nya marknader, exempelvis andra länder.

Google Ads är uppdelat i Sök, Shopping, Display och YouTube. I denna utbildning kommer vi främst fokusera på Sök, då det är grunden. Det är vanligtvis den kanalen ihop med det organiska som leder till så kallad direktkonverteringar. Något annat vi rekommenderar att du börjar kika på är Display, där kan du bygga målgrupper utifrån den enorma mängd data Google har. Något som gör att du kan nå relevanta personer oavsett målgrupp.

I utbildningen kommer du inte bara få lära dig hur du använder verktyget, du får också lära dig hur du strategiskt ska tänka just för din verksamhet och hur du får en lönsam annonsering.

Vem är den till för? 

Utbildningen passar både dig som är nybörjare och dig som tidigare har jobbat med Google Ads. Anledningen till detta är att du ska jobba med din verksamhet utifrån dina behov och förutsättningar. Denna utbildning består till viss del av enskilda coachmöten, vilket gör att du kommer få hjälp var du än befinner dig. Förmodligen kommer utbildningen öppna upp dörrar för dig och du kommer förstå vilka möjligheter det finns. Utbildningen är alltså för dig som vill veta mer kring Google Ads och alla dess möjligheter men också för dig som jobbat ett tag och vill ta nästa steg.

Vad ingår i Google Ads-utbildningen? 

  • Inspelade föreläsningar med introduktion till Google Ads Sök
  • Digital workshop som vi kör live tillsammans i grupp 
  • Två enskilda digitala coachmöten skräddarsydda för din verksamhet 
  • Mallar anpassade utifrån ämnet, exempelvis sökordsanalys och Google Ads-analys
  • Tillgång till Facebookgrupp för att kunna diskutera och inspireras av varandra 
  • Oavsett vilket del i utbildningsserien du väljer så ingår alltid en marknad- och webbanalys
     
Prisuppgift

Är det första gången du deltar i en del i denna utbildningsserie så är priset 12900 kr ex moms och då ingår en marknad- och webbanalys. Har du deltagit tidigare och fått din analys så är priset 6900 kr ex moms. Utbildningen startar 2021-10-12 men enda tiden du behöver boka upp dig på är 2021-10-19, då vi har gemensam workshop. Övriga tider är egna studier samt enskilda coachmöten enligt överenskommelse.

Vad är en marknad- och webbanalys?

Om det är första gången du deltar på en av utbildningarna i denna serie så ingår en marknad- och webbanalys. Detta för att du ska få en bra grund att jobba vidare utifrån. Analysen är helt anpassad för ditt företag och du kommer ha stor nytta av den oavsett om du bara deltar på en del i utbildningsserien eller om du deltar i alla delar. Analysen blir som ett styrdokument för dig som hjälper dig att utveckla din verksamhet.

Intresseanmälan

Gör en intresseanmälan nedan för en eller flera delar i utbildningsserien. Intresseanmälan är ej bindande.